Volkswagen, strateji değişikliğine gidiyor!

Volkswagen, Çin’i Küresel Üretim ve İnovasyon Üssü Olarak Konumlandırıyor

Volkswagen, stratejisinde köklü değişikliklere gidiyor. Alman otomotiv devi artık Çin’i sadece büyük bir pazar olarak değil, aynı zamanda küresel bir üretim ve inovasyon üssü olarak görmeyi hedefliyor.

Volkswagen, “Dünya için Çin’de” Stratejisine Geçiyor

Yeni yaklaşımlarıyla şirket, Çin’de üretilen modellerini sadece yerel tüketicilere değil, dünya genelindeki müşterilere de sunmayı planlıyor. Geçmişte benimsenen “Çin için Çin’de” stratejisi artık yerini daha küresel bir üretim modeline bırakıyor.

Firmanın yeni stratejisi kapsamında SAIC-Volkswagen ortaklığının 40. yılını kutladığı ve işbirliğini 2040 yılına kadar uzatacağı bildirildi. Çin’in üretim kapasitesi ve tedarik altyapısı, Alman mühendislik disipliniyle bir araya gelerek güçlenecek.


Yeni modellerin montaj süreçleri ile birlikte tasarım ve Ar-Ge çalışmaları da artık Çin merkezli olarak yürütülecek. Bu hamle, Çin yapımı Volkswagen modellerinin rekabette öne çıkmasını sağlayacak.

Geçmişte sadeleştirilmiş donanım seviyeleriyle bilinen Çin’de üretilen araçlar, artık Avrupa’daki muadillerine kıyasla daha uygun fiyatlar ve zengin donanım seçenekleri sunuyor. Örneğin, Volkswagen’in Çin’de ürettiği Passat Pro modeli Avrupa versiyonundan %40 daha uygun fiyatla daha zengin özellikler sunuyor.

Volkswagen’in bu stratejik hamlesi, küresel otomotiv sektöründe önemli değişikliklere neden olabilir. Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüş ve yorumlarınızı bizimle paylaşmayı unutmayın!

Related Posts

E-postada yapay zeka dönemi: Grammarly, Superhuman’ı bünyesine kattı

Grammarly’nin Salı günü duyurduğu bu satın alma, her iki şirketin de finansal detayları hakkında bilgi vermemesiyle gizemini koruyor. Superhuman, Rahul Vohra, Vivek Sodera ve Conrad Irwin tarafından kuruldu. Traxcn’in verilerine göre, şirket a16z …

YouTube canlı yayın kısıtlaması yolda: Kimler etkilenecek?

Youtube yaptığı açıklama ile canlı yayın sisteminde bazı değişikliklere gidileceğini açıkladı. En önemli değişiklik ise artık 16 yaş altındakiler artık yetişkin olmadan yayın yapamayacak.

Apple bir uygulamasında reklam gösterince tepki çekti

Apple’ın Türkiye’de aktif olarak kullanılmayan Wallet yani Cüzdan uygulamasında geçenlerde reklam filmi gösterildi. Yapımcılığını Apple’ın üstlendiği filmin reklam bildirimleri kullanıcıların tepkisini çekti.

Xbox’lar için özel VR; Meta Quest 3S Xbox Edition satışa çıktı

Microsoft ve Meta arasında gerçekleşen işbirliği ile ortaya çıkan Xbox’lara özel VR Meta Quest 3S Xbox Edition satışa çıktı.

Google’a rakip oldular! Mercedes, BMW ve Volkswagen’den dikkat çeken ortaklık

Aralarında Mercedes-Benz, BMW ve Volkswagen’in de olduğu Almanya otomotiv sektörünün önde gelen 11 şirketi, yeni nesil araç yazılımlarında Google gibi teknoloji devleriyle rekabet edebilmek için güçlerini birleştirdi.

Ada ülkesinde sırlar aydınlatılıyor: Yüzyıllar boyunca sürmüş…

Papua Yeni Gine’de 2 bin 600 yıl öncesine kadar uzanan insan kalıntılarından elde edilen antik DNA’ların analizi, bazı toplulukların komşularıyla genetik olarak yüzyıllar boyunca hiç karışmadığını ortaya koydu. Max Planck Evrimsel Antropoloji Enstitüsü’nden araştırmacılar, 42 bireyin kemik ve dişlerinden alınan örnekleri inceledi.